zondag 1 maart 2015

Wie het schoentje past...

Nee, geen prachtige nieuwe lenteschoenen... Wel wat gezeur over prikkende tulle, veel te gladde felroze stoffen en een jurk die - zo bleek- niet al te lang mee zou gaan. Dit is het verhaal van de kleine juffrouw haar prinsessenjurk van vorig jaar, niet echt een succesverhaal met andere woorden.
Voor haar vierde verjaardag trok ik naar de stoffenwinkel voor een prinsessenjurkpatroon en een hoop roze stoffen en begon ik eraan... Maar het werd een klein fiasco. Wel draagbaar, maar ook niet meer dan dat!
Gelukkig groeien kleine meisjes en is die roze nagel op mijn doodskist ondertussen te krap geworden.  Tijd voor een nieuwe dus. Voor de trip naar de stoffenwinkel even peilen naar de kleur, want in een jaar tijd ontdekte de kleine juffrouw dat er meer dan 1 prinses bestaat en dat ze niet allemaal een felroze kleed dragen. Het zou dus een blauwe jurk worden, zoals Assepoester.




























Uit onze fouten leren we, dus geen tulle meer en de gladde stoffen liet ik ook aan de kant liggen. Wel een katoenen, draagbare, prettig zittende en ruime jurk, met een lange sleep en een beetje blingbling. En wat bleek, borduren is echt niet mijn ding, maar voor de kleine juffrouw doen we al eens een effort.



























Deze jurk ziet er alvast uit alsof hij langer mee zal gaan... Fingers crossed!













Stof: lichtblauw katoentje vanuit De Stoffenkamer
Stof sleep: een ikea gordijn met een stukje kant dat op zolder lag te wachten
Patroon: Mambo - Homemade mini couture
Paspel en zilver garen: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten