zaterdag 4 oktober 2014

Een perfect patroon?

Bestaat er zoiets als 'het perfecte patroon'? Zo eentje dat je kan knippen, in elkaar kan naaien en dan zit als gegoten? Heb jij dat patroon al gevonden? Ik ben nog zoekende... Enkele jaren geleden vond ik dit patroon in een knipmode, en het leek ideaal! Ik maakte een soort van testversie (die ik nu draag om lui in de zetel te hangen) waaruit bleek dat het patroon toch niet zo perfect was. Na een hoop aanpassing: nepen in het voorpand, een ronde halslijn plaats van een V, geen oprolbare mouwen, een schattig kraagje en vooral geen beleg (dat blijft bij mij nooit op zijn plaats zitten!) zit het prima. Wat ik wel behield? De prachtige rimpels aan de verlaagde schoudernaad en het achterpand, want die zaten wel perfect.
















En nu heb ik een perfect zittend bloesje waarvan er zeker nog zullen volgen.
Met stof van petit pan, zo zacht en soepel, uit de stoffenkamer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten