maandag 6 oktober 2014

'Nearly' black dress

Een black&white party... Daar hoort een nieuwe zwarte jurk bij! En zwart is zwart, maar soms lijkt grijs op zwart (bij het juiste licht ofzo) en dan kom je met de foute kleur naar buiten. Maar ik hou wel van grijs, en van zwart, maar vooral van naaien voor de televisie bij weinig licht. Zo komt het dus dat ik nu met een kleed in mijn kast zit met een grijs bovenstuk en een zwarte rok... Komt ervan als je ervan uit gaat dat je twee dezelfde zwarte stoffen in je kast heb liggen... Ik ontdekte het ook pas toen ik het kleed met veel gewurm over mijn hoofd trok ( waarom ritsen installeren als het zonder ook kan?!) en naar beneden keek... Oeps! Maar de voering zat er al volledig in en met een riempje in de taille valt het kleurverschil volgens Meneer niet op...
Het eerste zwarte kleed in mijn kast is nu een feit, en ik ben er best wel tevreden mee. Het patroon is de June dress uit La maison Victor. Ik maakte wel,wat aanpassingen, zo verlengde ik het bovenstuk met 6cm zodat de naad mooi in mijn taille valt. De ruguitsnijding veranderde ik in een boothals, zoals in het voorpand en meldde ik al,dat ik de rits wegliet? En nu heb ik hulp nodig om uit mij kleed te raken...niet zo'n goed idee bij nader inzien. En aangezien ik geen fan ben van beleg, is het bovenstukje gevoerd met super zachte roze vogelstof (waarvan ik een witte variant vond op de stoffenmarkt in Maastricht).



















Super patroon en hij zit ook geweldig, zo volgen er zeker nog exemplaren, maar dan met rits!
De stof komt van bij Koekepeertje en Sjiekebiele, de voering komt van weetikveelwaar.










































Aangezien mijn stoffen vriendin haar schouders niet meegeven en bij gebrek aan een rits, stond ik deze keer aan de andere kant van de lens... En wat blijkt: poseren moet je leren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten