zondag 22 februari 2015

Daar is de lente, daar is de zon?

De dagen worden merkbaar langer en de zon komt wat meer te voorschijn. Tijd voor een lentegarderobe? Na de prachtige foto's die ik her en der zag opduiken van de Maelle jas van Iene Miene, begonnen de naaikriebels te kriebelen. Na een blik op de voorraadkast ontdekte ik nog een stuk kobaltblauwe gabardine, licht blauwe gladde voeringstof en een restje Granny Tiles van Soft Catctus om het jasje te voeren, maar wat bleek....net niet genoeg stof natuurlijk. Na wat zoeken, verzamelde ik net genoeg om aan de jas te beginnen. Net zoals het patroontje van de Jackie, was dit patroontje snel in elkaar gepuzzeld en uitgeknipt. En met de super duidelijke handleiding erbij kon er niets mislopen.













Omdat het naar't schijnt af en toe regent in de lente, kon een kap ook niet ontbreken. Het patroontje hiervoor vond ik in La maison Victor - de Bob jas, hier wel met een elastiek die aanspanbaar is, zodat haar kap niet afvliegt bij de minste windstoot.














En toen vond ik een prachtig bijpassende tricot van Froyd en Dind, die werd een mooie cirkelsjaal - klaar in een wip-  voor de frisse ochtenden.































Ik ben jaloers op de kleine juffrouw haar jas, hopelijk kan ze hem snel dragen en heeft ze er lang plezier van!















Kobaltblauwe stof: Hotstof
Tricot voor de sjaal: De stoffenkamer
Voering: Pauli
Opstrijkbare wattine, paspel en andere fournituren: Veritas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten